جلسه نقد کتاب
تاريخ : 5 / 6 / 1394 | 9:49 | نويسنده : قربانی

  کتاب « پرواز پرستو » با همکاری اداره آموزش و پرورش شهر جوکار در کتابخانه عمومی شهدای گمنام به بوته نقد و بررسی گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام در رابطه اظهار داشت: کتاب "پرواز پرستو" اثر گلستان جعفریان به سفارش دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش در 8 فصل تدوین شده است که شامل؛ تولد یک پرستو، کوچه گلشن، دختری کوچک با افکاری بزرگ، دوستان خوب، زود بزرگ شدیم، شهر مظلوم، دختران شجاع و پرواز پرستو می باشد.
اعظم اکبری ادامه داد: این کتاب زندگی نامه شهیده شهناز محمدی زاده، دانش آموزی نوجوان می‌باشد که هدف و آرمان خود را دفاع از مردم مظلوم شهرش خرمشهر قرارمی دهد و سرانجام در این راه به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
 مسئول امور زنان اداره آموزش پرورش که منتقد کتاب بود، در ابتدا به محاسن کتاب اشاره کرد و گفت: "پرواز پرستو" از این جهت که زندگی نامه شهید را مورد بررسی قرار داده، در خور توجه است و زبان کتاب ساده و روان بوده و از به کار بردن الفاظ و مفاهیم دشوار و دور از ذهن اجتناب شده، زبان ساده و صمیمیت سبب جذابیت بیشتر می شود و نیز با توجه به ایام مبارک دهه کرامت و روز دختر این کتاب می تواند به نحوی الگوی مناسب دختران دانش آموز باشد.
سمیه اکبری ادامه داد: در خلال داستان به برخی از خصوصیات شهیده و دوستان او اشاره می‌شود که با رفتن به مکتب قرآن و انس با کتاب‌های مذهبی پاسخ سوالات و شبهاتشان را می یابند در حالی که در آن زمان برخی از هم سن و سالان شهناز به مدرسه فرحناز (مدرسه ای برای رقصو آواز) می رفتند این شهیده با ورود به مدرسه قرآنی راه سعادتش را انتخاب نموده و از این جهت برای همه  دختران نوجوان هم سن و سالش الگویی مناسب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: