نشست کتاب خوان در همدان
تاريخ : 11 / 5 / 1394 | 12:12 | نويسنده : قربانی

1394/5/11 يكشنبه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد: فراخوان اولین نشست استانی «کتاب‌خوان» در همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:«کتاب‌خوان» عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی با اشاره به اینکهاولین نشست استانی «کتاب‌خوان» همدان در تاریخ 31/5/94 برگزار خواهد شد، اظهار داشت: کتابداران، فرهیختگان، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و تمامی علاقمندان و افرادی که تمایل به معرفی کتاب دارند از شرکت کنندگان در نشست‌های کتابخوان خواهند بود.
وی علت انتخاب این تاریخ را مصادف بودن آن با "روز همدان، روز پزشک، بزرگداشت بوعلی سینا و آغاز دهه کرامت"عنوان کرد و افزود: سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌یافته و رشد‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتابخوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.
زارعی ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان برشمرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: