معرفی کتاب
تاريخ : 7 / 4 / 1394 | 15:3 | نويسنده : قربانی

 

 
 
 
 گوژپشت نتردام
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نام کتاب : گوژپشت نتردام

نویسنده : ویکتور هوگو

توضیحات :  گوژپشت نتردام  رمانی است به قلم ویکتور ماری هوگو، نویسنده فرانسوی که در ۱۸۳۱ انتشار یافت. هوگو در مقدمه کتاب مینویسد: ( چند سال پیش نویسنده این کتاب به هنگام تماشا یابهتر بگوییم ضمن کاوش در کلیسای نتردام در یکی از زوایای تاریک برجهای آن کلمه ANATKH را که دستی عمیقا بر یکی از دیوارها کنده بود مشاهده کرد. )… ( کسی که این کلمه را بر دیوار برج کلیسای نتردام نقش زده بود چندین قرن پیش از جهان رخت بربسته و نوشته او هم بدنبال وی ناپدید گردیده، پایان عمر کلیسا نیز بسیار نزدیک است.کتاب حاضر درباره سنگ نوشته مزبور به رشته تحریر در آمده‌است. )

  


 
 

آخرین تابستان کلینگزور

 

نویسنده: هرمان هسه

مترجم: عبدالحسین شریفی


مروری بر کتاب 
بعضی وقتها کار و فعالیت می کنیم ، دست به این کار یا آن کار می زنیم و هر کاری را نیز آسان و بی دردسر و سهل و ساده و خود خواسته می پنداریم :
بر حسب ظاهر جور دیگری نمی شود، یعنی هیچ کاری آسان و خود خواسته انجام نمی گیرد، 
و هر نفسی که می کشیم توسط نیروی برونی کنترل و اداره می شود و بار سنگین سر نوشت بر آن وارد می آید. ...

نگاهی به زندگی و آثار «هرمان هسه»

«هرمان هسه»، نویسنده و شاعر معروف آلمانی که در سال 1946 برای رمان «بازی با تیله‌های شیشه ای» موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد، همچنان یکی از پرخواننده ترین نویسندگان آلمان بشمار می‌رود. «هسه» نویسنده، شاعر و نقاش آلمانی در 2 ژانویه سال 1877 در شهر کالو آلمان متولد شد. خانواده هسه، از سال 1873 در شهر زادگاهش در خانه ای که متعلق به انتشارات مبلغان مذهبی بود و ریاست آن را «هرمان گوندرت»، پدربزرگ مادری اش بر عهده داشت، زندگی می کردند. دنیایی که هسه در اولین سال های زندگی اش زیست، اشباع از فضای تفکر پروتستان بود. در سال 1881 به سویس رفتند و بعد از 5 سال دوباره به کالو در آلمان برگشتند. هسه پس از موفقیت در زبان لاتین به مدرسه علوم دینی رفت، جایی که ساختار اولین رمانش، «زیر دنده های چرخ» در آن شکل گرفت. روح عصیان‌گر هسه یکبار او را مجبور به فرار از مدرسه کرد، ولی باز دوباره روز بعد خیلی عادی به مدرسه برگشت. هسه با والدینش اختلاف نظر داشت و در شرایط روحی بدی روزگار می گذراند؛ تا آنجا که در 20 مارس سال 1892 در نامه ای به آن ها نوشت: «می خوام بروم، همانطور که خورشید غروب می کند.» دو ماه بعد از این نامه در موسسه ای که توسط یک فرد مذهبی اداره می شد، تلاش کرد خودکشی کند. همین باعث شد او را در مرکز روان درمانی بستری کنند. به هر حال تا اواخر سال 1892 سلامت روحی خود را به دست آورد و به دبیرستانی در اشتوتگارت رفت و آن سال را با موفقیت از سر گذراند، ولی ادامه تحصیل نداد و در یک کتابفروشی شروع به کار کرد، اما سه روز بعد این کار را نیز رها کرد. سپس 14 ماه در کارخانه ساعت سازی به عنوان تکنسین به کار یکنواخت پرداخت. همین یکنواختی باعث شد به سوی فعالیت های مذهبی و معنوی تمایل پیدا کند.


 

نبرد برلین آخرین نبرد بزرگ در جنگ جهانی دوم بود و این نبرد با حمله ارتش سرخ شوروی به خط دفاعی برلین آغاز شد . نبرد برلین از آنجا حائز اهمیت می باشد که موجب پایان یافتن جنگ در اروپا گردید. در این کتاب  نویسنده کوشیده است تا داستانها و حوادث مربوط به نبرد برلین  ”Battle of Berlin” را به طور کامل تعریف کند .


نام کتاب : نبرد برلین
نویسنده : محسن




 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: