آموزش کتاب محور شطرنج
تاريخ : 13 / 2 / 1396 | 7:44 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های استان همدان ، مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکاراز آموزش کتاب محور شطرنج در کتابخانه خبر داد .

اعظم اکبری گفت : شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری بالا دارد. انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد .در این ورزش مغز به کار گرفته می‌شود تا حرکات حریف برای حمله پیش‌بینی شود. هرچقدر که مطالعات بیشتری درباره مغز انجام می‌شود مشخص می‌شود که ورزش شطرنج ابزاری برای تقویت توانایی‌های مغزی است

وی ادامه داد: شطرنج به نوجوانان  شما کمک می کند یک الگوی فکری در خود ایجاد کنند و بتوانند از آن درست استفاده کنند. اگر نوجوانان  با شطرنج آشنا باشند، می دانند که برای حل هر مسئله ای باید راهی ویژه را جست وجو کنند.

زینب بهزادی مقدم عضو نوجوان کتابخانه؛ که  با استفاده از کتابهای آموزش شطرنج ، این آموزش را به همسالانش بر عهده گرفته، گفت: شطرنج یک بازی دو نفره است و بر روی صفحه ای که دارای ۶۴ مربع سیاه و سفید و با استفاده از مهره‌ های شطرنج (شاه ، وزیر ، رخ ، فیل ، اسب و سرباز) انجام می‌گیرد. هر یک از بازیکنان دارای ۱۶ مهره هستند که در یک طرف صفحه شطرنج چیده می شوند و هر یک دارای ارزش و امتیازی مشخصی هستند. شطرنج با پیروزی یکی از بازیکنان یا تساوی پایان می‌ یابد.

همچنین برای خوب شطرنج بازی کردن نیاز به حافظه خوب داریم زیرا باید حرکات حریف را به خاطر بسپاریم و در حرکات بعد آن‌ها را به یاد بیاوریم. و دانش‌آموزانی که به طور مرتب شطرنج بازی می‌کنند حافظه و توانایی سازماندهی بیشتری خواهند داشت  . وی درادامه تک تک مهره ها و نحوه ی حرکت هر کدام را آموزش داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: