اجرای بازیهای سنتی کتاب محور
تاريخ : 10 / 8 / 1395 | 9:31 | نويسنده : قربانی

اکبری مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکار خبر داد : به منظور ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان در حیاط کتابخانه بازی های سنتی انجام شد

بازی‌های سنتی از مجموعه  کتاب‌ بازی کنیم بخندیم ( بازی های سنتی برای کودکان ایران ) نویسنده : ناهید مهدوی اصل که جنبه گروهی و اجتماعی دارند انتخاب شدو مورد توجه قرار گرفتند. کودکان و نوجوانان علاوه بر آشنایی با بازی های سنتی پر تحرک و شاد با این مجموعه کتاب هم آشنا شدند .


اکبری با اشاره به تاثیر بازی بر کودکان گفت : .
اعضای بدن و فکر کودک عطش حرکت و فکر کردن دارند و به دنبال چیزهای نو و تازه می‌گردند. بخش عمده‌ای از زندگی کودک در بازی و فعالیت‌های اکتشافی او ظاهر می شود. بازی موجب می‌شود کودک رابطه صحیحی با دیگران داشته و رفتارهای خود را متعادل کند. همچنین همکاری در فعالیت‌های گروهی را بیاموزد بخصوص  بازی‌های سنتی که تأثیر زیادی بر رشد اجتماعی کودکان دارند و انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید نیز می باشند.

لزوم احیای بازی های سنتی در عصر مدرن و تکنولوژی بیشتر احساس می شود. چرا که  در دنیای امروز بخشی از اوقات فراغت کودک به رادیو٬ تلویزیون٬ کامپیوتر و... اختصاص یافته و این شرایط تحرک کودک و ارتباطات کلامی ‌او را کاهش می‌دهد

در حالی که بازیهای سنتی فعالیت حرکتی و تبادلات کلامی‌ بیشتری در کودکان بوجود می آورد و مجموعه سه جلدی کتابهای بازی کنیم بخندیم با در برداشتن بازیهای گروهی به این اصل توجه داشته است . مسئول کتابخانه در فضای باز کتابخانه با اجرای بازیهای : عموزنجیر باف، گرگم و گله می برم ، هفت سنگ ، خرم می لنگه ، لی لی حوضک و ... با مشارکت در بازی کودکان ، روزی شاد و هیجانی برای کودکان و نوجوانان رقم زد. 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: