نشست کتابخوان کتابخانه ای
تاريخ : 28 / 3 / 1395 | 4:54 | نويسنده : قربانی

نشست کتابخوان کتابخانه ای به همت کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار برگزار شد: 

به گزارش روابط عمومی اداره‌‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اعظم اکبری، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام  ، عنوان کرد: نشست کتابخوان مدرسه‌ای کتابخانه با حضور اعضای کتابخانه برگزار شد. 

چهار نفر در این نشست به ارائه کتاب‌های خود پرداختند که به شرح زیر است:

* کتاب: به من بگو خدا کیست اثر: غلامرضا حیدری ابهری / ارائه توسط : زهرا فراهانی(دانش آموز) 

این کتاب در مورد خداشناسی است و به سوالات ذهنی گروه سنی کودک و نوجوان در مورد خدا پاسخ می دهد و کتاب به دو زبان فارسی ، انگلیسی نوشته شده است . کتاب به من بگو خدا کیست ده بخش در باره ی خداشناسی دارد با عناوین : خدا دوستت دارم ، خدا هرگز نمیمیرد که زنده بودن همیشگی خدا را ثابت می کند ، باخدا سخن بگو که در آن راههای دعا کردن و حرف زدن با خدا را نشان می دهد، خدا غذا می دهد روزی رسان بودن خدا را ثابت می کند ، بخش پنجم از خدا تشکر کن چگونگی تشکر از نعمت های خدا را بیان می کند ، خدا بسیار داناست ، بخش هفتم جهان یک خدا دارد با اشاره به نظم منطقی جهان وجود یک خدا ثابت می شود ، خدا رنگ ندارد نام بخش دیگر کتاب است که رنگ خدا را دوستی و مهربانی با بندگان می داند ، بخش نهم خدای من تویی تو خدای واقعی و خدای واقعی آن است که در قرآن از او سخن گفته شده است و بخش آخر کتاب با عنوان خدا همه جا هست وجود خداوند را در آسمان و زمین و همه ی مکانها ثابت می کند . 

کتاب امام مهدی (عج) اثر : عاطفه محمد مهدی/ارائه توسط :زهرا جعفری(دانش آموز) 

این کتاب به بیان زندگی نامه ی امام زمان (عج) می پردازد .و جلد چهاردهم از مجموعه ی پیشوایان هدایت است هر جلد از این مجموعه زندگی یکی از معصومانمان را بررسی می کند . کتاب امام مهدی (عج) به زندگی نامه ی معصوم چهاردهم یعنی امام زمان (ع) می پردازد از لحظه ی تولد تا شروع عصر غیبت صغری و غیبت کبری . امام مهدی (ع) دوازدهمین امام شیعه در نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد در سامرا دیده به جهان گشودند. پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری و مادرعزیزشان نرگس از نوادگان امپراطور روم است . القاب این حضرت عبارتند از : مهدی ؛ قائم ، منتظر، حجت ، خلف صالح، صاحب الزمان ، ولی عصر ... وقتی امام مهدی (ع) به دنیا آمدند امام حسن عسگری فقط یاران مورد اطمینانشان را از تولد فرزندش مطلع کرد زیرا حاکمان ستمگر عباسی به شدت امامان را زیر نظر داشتند و می دانستند از خاندان نبوت کسی متولد می شود که ریشه ی ظلم و ستم را نابود می کند و آنها امامان عزیزمان را شهید می کردند .امام زمان (عج) در سن پنج سالگی پدر خوبش را از دست می دهد و در همان سن امامت را به عهده گرفتند .

کتاب  بچه ها بریم کربلااثر فواد حسینی (رسام)/ ارائه توسط :مریم  ترکستانی.(دانش آموز) 

از ویژگی های برجسته کتاب تصاویر زیبای کتاب است که باعث فهم بهتر مطالب می شود. کتاب بچه ها بریم کربلا از آغاز زندگی امام حسین (ع) شروع می شود و در نهایت وقایع کربلا و شهادت حضرت و یاران باوفایش را به تصویر می کشاند. امام حسین (ع) در سوم شعبان چهارم هجری به دنیا آمد پیامبر(ص) نام فرزند عزیزش را حسین گذاشتند و در گوش او اذان و اقامه خواند . و پیامبر اکرم (ص) نوه های عزیزش را بسیار دوست داشت و آن دو عزیز را سرور جوانان بهشت نامید در حدیث دیگری می فرماید همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است . این کتاب مقتل امام حسین (ع) برای کودکان و نوجوانان است و تمام اتفاقات کربلا را به زبان قابل فهم برای گروه کودک و نوجوان بیان می کند .

کتاب اعترافات غلامان اثر: حمید رضا شاه ابادی / ارائه توسط : اعظم اکبری.(مسئول کتابخانه) 

این کتاب در بر دارنده داستانهایی از زندگی امام رضا (ع) است از زبان غلامان جنگی بنی عباس و مامون . داستان چگونه آوردن امام رضا (ع) از مدینه به مرو و اتفاقاتی در طی مسیر می افتاد بازگو می شود. کتاب در ده فصل جمع آوری شده و هر فصل آن را یکی از غلامان روایت می کند.  و نیز نحوه ی رفتار امام رضا (ع) را بیان می کنند که  گاه غلامان را شگفت زده  می کند به عنوان مثال در فصل دوم امام رضا (ع) غلامان را برادرانش می خواند و کنار آنها غذا می خورد و می فرمایید : جدم رسول خدا (ص ) نخستین چیزی که به ما آموخت بعد از یگانگی خدا آن بود که هیچ کس به دیگری برتری ندارد مگر به خاطر تقوا و پرهیزکاری اش. 

بخشهای دیگر کتاب داستان نزول باران ،شیران پرده ،ورود امام به نیشابور که از اهمیت فراوانی برخوردار است . 


 

 


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: