تاريخ : 28 / 1 / 1395 | 9:59 | نويسنده : قربانی



این کتابچه کوچک که حاصل یکی از سخنرانی های  استاد اصغر طاهرزاده است  کتابی کوتاه  و موجز و حاوی نکاتی برای استفاده ی بهتر از این ماه پربرکت می باشد. مولف این کتاب کوشیده تا  نکاتی را از روایات و  علمای ربانی بیاورد تا جایگاه توجه به ماه رجب را در سعادت  دنیوی و اخروی واضح کند و به فراخور اعمالی را نیز ذکر و توضیح داده است.

برخی عناوین این کتاب:

شرح کوتاه حدیث معروف به حدیث فرشته داعی، ماه رجب ماه امنیت از غضب الهی، اعمالی سادهو برکاتی بزرگ، سلوک بی س و صدا ، راه بدست آوردن توفیق انجام اعمال این ماه ...

 

کتابچه «ماه رجب، ماه یگانگی با خدا»؛ سخنرانی استاد طاهرزاده در جمع افرادی است که مایل بودند با آگاهی بیشتر نسبت به مقام ماه رجب و آداب و اذکار آن نهایت استفاده را از این ماه عظیم الهی ببرند.

در این بحث سعی شده ابتدا جایگاه ماه رجب در متون روایی، خوب تبیین شود و سپس جایگاه اذکار و اعمال این ماه در سلوک یک انسان سالک مشخص گردد، تا مؤمنین دانسته و آگاهانه نسبت به آن اعمال برخورد کنند و صرفاً مشغول آداب قالبی آن ماه نگردند...

 

 

shahrol-rajab-montazerart

 


تاريخ : 25 / 1 / 1395 | 11:43 | نويسنده : قربانی

  کتاب «خدا می‌خواست زنده بمانی» اثر فاطمه غفاری,

و کتاب مطلع مهر نوشته امیرحسین بانکی فرد

از مجموعه کتابهای کتاب ماه (فروردین ) در حلقه مطالعاتی صالحین کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار با حضور خواهران حلقه صالحین پایگاه مهدیه جوکار معرفی و بررسی شد.


تاريخ : 15 / 1 / 1395 | 17:50 | نويسنده : قربانی

دو مشکل بزرگ در جامعه ما وجود دارد :
نخست اینکه همه من هستیم و ما را به رسمیت نمی‌شناسیم ،و دوم اینکه کتاب نمی‌خوانیم .
حضرت علی عليه السلام ميفرماید:“هرآن کس که با کتاب آرامش یابد،
راحتی وآسایش از او سلب نمی گردد.”

 

( ویکتور هوگو) : خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی 
داشته باشد؛ کتاب های خوب و یا دوستانی که اهل کتاب باشند .

تاريخ : 26 / 12 / 1394 | 7:38 | نويسنده : قربانی


تاريخ : 20 / 12 / 1394 | 7:54 | نويسنده : قربانی

همزمان با پایان سال 94 فعالیتهای برجسته ی کتابخانه ی شهدای گمنام جوکار در قالب تصویر به نمایش گذاشته شد


تاريخ : 16 / 12 / 1394 | 10:43 | نويسنده : قربانی

 

 «کشتی پهلو گرفته» سیدمهدی شجاعی

 

«کشتی پهلو گرفته» نوشته سیدمهدی شجاعی از جمله نخستین آثار آیینی است که با روایتی متفاوت مروری بر زندگی حضرت فاطمه سلام علیها دارد، این اثر به اندازه ای در خلق داستان موفق بوده که با گذشت چندین و چند سال از خلق آن هنوز اثری در خور و شان مقام فاطمه سلام علیها در ادبیات داستانی ایران نوشته نشده است؛ این اثر از سوی انتشارات نیستان منتشر شده و تاکنون به چاپ چهلم رسیده است.

 

 

 متن حاضر فصل آخر اثر فاخر او، یعنی کتاب «کشتی پهلو گرفته» است.


فرشتگان بال در بال پرواز می‌کردند و فرود می‌آمدند، آنچنان که آسمان را به تمامى می‌پوشاندند.


دو فرشته پیش روى آنها بودند که طلایه‌دارشان به نظر می‌آمدند.


آمدند، سلام کردند و مرا در هودج بال‌هاى خود به آسمان بردند، ناگهان بوى بهشت به مشامم رسید و بعد باغها و بوستانها و جویبارها، چشمم را خیره کردند.


حوریه‌ها صف در صف ایستاده بودند و ورود مرا انتظار می‌کشیدند.


اول خنده‌اى بسان واشدن گلى و بعد همه با هم گفتند:

 

ــ خوش آمدى اى مقصود خلقت بهشت و اى فرزند مخاطب "لولاک لما خلقت الافلاک".


ملائکه باز هم مرا بالاتر بردند. قصرهاى بی‌انتها، حله‌هاى بی‌همانند، زیورهاى بی‌نظیر.


آنچه چشم از حیرت خیره و دهان از تعجب گشاده می‌ماند.


و بعد نهرآبى سفیدتر از شیر، خوشبوتر از مشک.


و بعد قصرى. و چه قصرى!


گفتم:


ــ اینجا کجاست؟ این چیست؟ از آن کیست؟


گفتند:


ــ اینجا فردوس اعلى است، برترین مرتبه بهشت. منزل و مسکن پدر تو و پیامبران همراه او و هر که خدا با اوست. و این نهر، کوثر است.


قصر انگار از دُرّ سفید بود و پدر بر سریرى تکیه زده بود.


مرا که دید، از جا برخاست، در آغوشم گرفت، به سینه‌اش چسباند و میان دو چشمم را بوسه زد، به من گفت:


ــ اینجا جایگاه تو، شوى تو و فرزندان و دوستداران توست. بیا دخترم که سخت مشتاق توام. من گفتم:


ــ بابا! بابا جان! من مشتاق‌ترم به تو. من در آتش اشتیاق تو می‌سوزم.


زنده شدم وقتى که باز ـ اگرچه در خواب ـ پیامبر را، پدر را صدا کردم و صداى او را شنیدم. یادم آمد که این افتخار، تنها از آن من است که می‌توانم او را بی‌هیچ کنیه و لقب، بابا صدا کنم. وقتى آن آیه نازل شد که:
لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضُکُمْ بَعْضا..."


من پدر را پیامبر و رسول الله صدا کردم و او دستى از سر مهر بر سرم کشید و گفت:


ــ این آیه براى دیگران است فاطمه جان. تو مرا همان بابا صدا کن. تو به من بابا بگو. بابا گفتن تو قلب مرا زنده‌تر می‌کند و خدا را خشنودتر.


شاید او هم می‌دانست که چه لطفى دارد براى من، پیامبر با آن عظمت را بابا صدا کردن.


پدر گفت که همین امشب میهمان او خواهم بود.


اکنون على جان! اى شوى همیشه وفادارم! اى همسر هماره مهربانم! من عازمم. بر من مسلّم است که از امشب میهمان پدرم و خداى او خواهم بود.


گریزانم از این دنیاى پربلا و سراسر مشتاقم به خانه بقا. تنها دل نگرانی‌ام براى رفتن، تویى و فرزندانم. شما تنها پیوند میان من و این دنیائید که کار رفتن را سخت می‌کنید اما دلخوشم به اینکه شما هم آخرتى هستید، مال آنجائید. شما جسمتان در اینجاست. دیدار با شما از آنجا و در آنجا آسان‌تر است

 

 

 


تاريخ : 8 / 12 / 1394 | 10:40 | نويسنده : قربانی

  حلقه مطالعاتی ویژه ایام فاطمیه 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام  از برگزاری مجموعه جلسات حلقه مطالعاتی ویژه ایام فاطمیه در این کتابخانه با همکاری بسیج خواهران ناحیه جوکار «پایگاه مهدیه» از توابع شهرستان ملایر خبر داد.
اعظم اکبری اظهار داشت: در این جلسات که با مشارکت حلقه صالحین بسج خوهران جوکار تشکیل می‌شود سه کتاب؛ زندگانی فاطمه زهرا(سلام الله علیها)  اثر دکتر جعفر شهیدی توسط فرزانه ترابی، کتاب (فاطمه فاطمه است) اثر دکتر علی شریعتی، توسط اعظم اکبری و کتاب خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگرفته از مباحث حاج آقا مجتبی تهرانی توسط لیلا ترابی، به بحث و گفتگو گذاشته شد.

 


تاريخ : 3 / 12 / 1394 | 10:33 | نويسنده : قربانی

 

تک


امام خامنه ای,عزاداری,فاطمیه,عید,نوروز,نقی,تقی,امام تقی,امام هادی,امام نقی,imam naghi,imam taghi,naghi,دانلود پوستر,حضرت زهرا,عکس پوستر


تاريخ : 24 / 11 / 1394 | 10:26 | نويسنده : قربانی


آفتاب در حجاب
«آفتاب در حجاب» کتابی است که سید مهدی شجاعی، نویسنده چیره‌دست کشورمان در مورد حضرت زینب (س) نوشته است. سید مهدی شجاعی در این کتاب با نثر روان و زیبایش واقعه کربلا و عاشورا را از زبان آن حضرت روایت می‌کند.

او در این نوشتار، چیره‌گی‌اش بر لحظه‌پردازی داستانی را با چاشنی وقایع تاریخی مستند در آمیخته تا حاصل آن، واگویه‌ای زیبا، روان و واقعی از رنج‌های حضرت امام حسین و حضرت زینب باشد.

نویسنده با مخاطب قرار دادن آن بانوی صبر و حیا، همچون روایت‌گری كه گویا در آن لحظات سخت، همواره با او همراه بوده است، به بازگویی خاطرات برایش پرداخته، و گویی‌كه رنج‌های نهان و آشکار در دل ایشان را در آن لحظه‌های پرسوز، به زبان قلم آورده است.

این كتاب در 18 فصل یا به تعبیر نویسنده، در 18 پرتو نوشته شده و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است. «آفتاب در حجاب» از زمان انتشار تاکنون، بیش از 10 بار تجدید چاپ شده است.

زینب عقیله بنی‌هاشم علیهاالسلام
این کتاب به شرح زندگی حضرت زینب سلام‌الله علیها از ولادت تا زمان رحلت می‌پردازد و توسط ‌هاشم رسولی‌محلاتی به نگارش درآمده است.

مقدمه کتاب با ولادت آن حضرت آغاز می‌شود و بخش‌های بعدی آن به دوران کودکی حضرت می‌پردازد و سپس ازدواج ایشان با عبدالله بن جعفر و شمه‌ای از فضائل زینب سلام‌الله علیها را مطرح می‌کند.

نویسنده در ادامه به سفر تاریخی آن حضرت به کربلا همراه با حضرت اباعبدالله و ماجرای شب و روز عاشورا اشاره دارد و سپس روز یازدهم محرم‌الحرام و حرکت کاروان اسرا به کوفه و وقایع آن و خطبه آتشین حضرت زینب در نزد ابن‌مرجانه را روایت می‌کند.

بخش دیگر کتاب به ورود کاروان اسرا به شام و بی‌احترامی‌ یزید به آنها و خواندن اشعار کفرآمیز آن ملعون می‌پردازد و خطبه آتشین و سوزنده آن حضرت را می‌آورد. نویسنده در بخش‌های پایانی کتاب از بازگشت کاروان اسرا و قافله‌سالارشان، حضرت زینب به مدینه‌النبی سخن می‌گوید.
این کتاب توسط نشر مشعر منتشر شده است.

الخصائص‌الزينبيه؛ ويژگي‌هاي حضرت زينب عليهاالسلام
کتاب حاضر توسط علامه سيد نورالدين حائري‌جزايري نوشته شده است. در اين كتاب ولادت، القاب، عصمت، شمايل و دلايل، جهاد، امتحان و معرفت حضرت زینب، مراتب خوف و رضا و تسليم او، مصايب و بليات، صبر و مواسات و غيرت ايشان، نيابت خاصه و خدمات آن بانوی بزرگوار در كربلا، شباهت عقیله بنی‌هاشم با برخي از انبياء و امامان و خطبه‌هاي آن حضرت مطرح و بحث شده است.

کتاب حاضر یکی از کتاب‌های مهم در زمینه زندگانی حضرت زینب سلام‌الله علیهاست. نویسنده این کتاب از علمای بزرگوار شهر مقدس نجف است که از محضر بزرگانی چون سید ابوالحسن اصفهانی، سيد محمد فيروزآبادي، سيد محمدعلي حايري‌شهرستاني و آقا ضياءالدين عراقي استفاده کرده است.

نویسنده کتاب دلیل نگارش این کتاب را مشاهده مطالب نادرست و غلط در کتاب‌های مقتل عنوان کرده است. کتاب برای اولین‌بار سال 1341 به زبان عربی به نگارش درآمد و بلافاصله به منزله اثری خدشه‌ناپذیر و قابل اعتماد به زبان‌های رایج دنیا ترجمه شد.

زيباترين شكيب (زندگاني حضرت زينب سلام‌الله عليها)
کتاب «زیباترین شکیب»، نیز یکی دیگر از کتاب‌هایی است که در وصف حضرت زینب به نگارش درآمده است. این کتاب توسط اکبر اسدی و مهدی رضایی نوشته شده و با مقدمه آیت‌الله جعفر سبحانی آغاز می‌شود. کتاب در سال 1378 توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی‌ جانبازان منتشر شده است. و...


تاريخ : 24 / 11 / 1394 | 9:54 | نويسنده : قربانی

نمایشگاه کتاب و آذین بندی کتابخانه

مسابقه نقاشی

مسابقه جمله نویسی (بهترین جمله در وصف امام خمینی«ره» یا انقلاب اسلامی)

معرفی و شرح کتاب وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) در جمع خواهران حلقه صالحین پایگاه بسیج

 


صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 ... 38 صفحه بعد