تاريخ : 23 / 5 / 1395 | 7:42 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومي اداره‌‌‌كل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان، مسئول كتابخانه عمومي شهداي گمنام جوكار بيان داشت: همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا(عليه السلام) جشني در كتابخانه با حضور اعضاي كتابخانه برپاشد كه در اين برنامه مربي قرآن سركار خانم الوندي مولودي خواني كردند
اعظم اكبري ، گفت:  برپايي چنين جشن هايي و ايجاد فضايي شاد در كتابخانه علاوه بر بركت در كار سبب تنوع و جذب اعضا به كتابخانه مي شود.
مسئول كتابخانه عمومي شهداي گمنام در اين مراسم به معرفي كتاب مار و گنجشك (داستانهاي زندگي امام رضا) پرداخت و در پايان به اعضاي كودك و نوجوان كه نام زيباي رضا را داشتند جوايزي اهداء شد.

 


تاريخ : 13 / 5 / 1395 | 8:55 | نويسنده : قربانی

تو مسیحا زاده اما دختر موسی شدی

مریم قدیسه ی ذریه ی طاها شدی

یک نخی از چادرت مانند کعبه محترم

قبله ی عرشی ترین سجاده ی دنیا شدی

قاسم نعمتی

 

 


تاريخ : 6 / 5 / 1395 | 11:10 | نويسنده : قربانی

 

 برای نابود کردن یک فرهنگ

نیازی نیست کتابها را سوزاند

کافیست کاری کنید مردم آنها را نخوانند . . .


جملات زیبا گیله مرد

 


تاريخ : 6 / 5 / 1395 | 8:44 | نويسنده : قربانی

 

کتاب و آب هر دو به بحران رسیده اند !!!!!


این مصرفش کم  و آن بی رویه است 

 

 

منبع:http://alipooraramesh.blogfa.com/


تاريخ : 24 / 4 / 1395 | 7:48 | نويسنده : قربانی

 

                                                                   

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رئیس و کارکنان اداره آموزش و پرورش جوکار با حضور جمعی از دانش آموزن کارآموز از کتابخانه ‌عمومی شهدای گمنام و نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب این کتابخانه بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش جوکار جناب دکتر پورداوود ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در تربیت نسلی فعال و پویا در مقایسه کتاب با شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره گفت، کتاب خواندن به رشد تفکر و بالندگی انسان کمک می‌کند.
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار، ضمن دعوت از بازدیدکنندگان به دیدن نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب کتابخانه، به معرفی کتاب "حریم ریحانه" نوشته نعیمه اسلام پور را برای حاضران پرداخت.
اعظم اکبری، گفت: کتاب "حریم ریحانه" اولین و تنها دائره المعارف پوشش و عفاف کشور است که با نگاهی درون دینی و برون دینی به موضوع حجاب و عفاف می پردازد.
وی ادامه داد: بنابر گواهی متون تاریخی در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌ها حجاب در بین زنان معمول بوده و پیدایش حجاب به دوران پیش از مذهب مربوط می‌شود چرا که امری فطری و ریشه‌ای است.
اکبری گفت: در کتاب "حریم ریحانه" به اثبات حجاب در جوامع آسیایی و کشورهای ترکیه، روسیه، ژاپن، آلمان و فرانسه و انگلیس و.. می پردازد و همچنین حجاب زنان ایرانی را در قبل از اسلام مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی گفت: در قسمتی از این کتاب آمده است؛ در زمان صفویان زنان بزرگان کشور بسیار کم از خانه بیرون می‌آمدند و زنان پادشاه در سفر روی خود را باز می‌کردند اما مسیر حرکتشان قرق بود و اگر نامحرمی از مسیر قرق حرکت می‌کرد سزایش اعدام بود و زنان در بیرون منزل از چادر بلند استفاده می کردند و نقاب سیاه بافته شده از موی اسبان که نشان حجب و حیا داشت، می‌انداختند.
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام، افزود: در ادامه کتاب سخنان بزرگان دینی و غیر دینی در موضوع حجاب بیان شده همچنین نمونه‌هایی از اشعار شاعران فارسی زبان بیان می‌شود.

 


تاريخ : 9 / 4 / 1395 | 6:33 | نويسنده : قربانی
تاريخ : 8 / 4 / 1395 | 7:44 | نويسنده : قربانی

 

 

 
 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام شهر جوکار از توابع شهرستان ملایر بیان داشت: با توجه به پایان سال تحصیلی و لزوم پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در سنین کودک و نوجوان، کتابخانه عمومی شهدای گمنام اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن (تجوید، روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و حفظ) و کلاس آموزش طراحی و نقاشی نموده است.
اعظم اکبری، گفت: مربیان این کلاس‌ها از مربیان ماهر بسیج خواهران شهر جوکار انتخاب شده‌اند که با توجه به لزوم جذب مخاطب دائمی کتابخانه‌های عمومی، این امر می‌تواند در امر اعتمادسازی مخاطبین موثر باشد.
وی تصریح کرد: کلاس‌های تابستانی با موضوعات هنری، همواره در تحریک ذوق و گرایش به محیط‌های فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند.
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام، بیان داشت: کلاس‌های قرآنی و دینی نیز انگیزه والدین و خانواده‌ها را دو چندان نموده و راهگشای حضور فرزندان آنها در کتابخانه‌ها خواهد بود.
اکبری در پایان با اعلام اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها رایگان است، افزود: تنها شرط حضور در این کلاس‌ها، عضویت در کتابخانه است که سبب جذب گروه کودک و نوجوان شده‌است.

 


تاريخ : 5 / 4 / 1395 | 9:1 | نويسنده : قربانی

میرسد آوای تیغی پشت مسجدهای شهر 

قاتل مولایمان  شمشیر صیقل می دهد
 

وصیت نامه حضرت علی ع

طبيب همين كه زخم سر آن حضرت را مشاهده كرد، رو بدان حضرت كرده، گفت : اى امير مؤمنان، هر وصيتى دارى، بگو كه ضربت شمشير اين دشمن خدا به مغز سررسيده و معالجه سودى ندارد. در اين وقت بود كه امير المؤمنين كاغذ و قلم و دواتى طلبيد و شروع به وصيت كرد. 
بسم الله الرحمن الرحیم
اين وصيتنامه‏ اى است كه اميرالمؤمنين، على بن ابيطالب بدان وصيت مى‏ كند: گواهى مى دهم كه معبودى جز خدا نيست كه يگانه است و شريك ندارد و نيز گواهى می دهم كه محمد (ص) بنده و رسول اوست، كه خداوند او را به راهنمايى و دين حق فرستاد ...
اى حسن! من تو را و تمام فرزندان و خاندانم و هر كسى‏ كه اين وصيتنامه به او برسد، به تقوا خداوند سفارش مى‏ كنم ... 
1 - همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد، زيرا به راستى من از رسول خدا شنيدم كه مى‏ فرمود: اصلاح رابطه ميان مردمان از نماز و روزه دائم بهتر است ... 
2 - صله رحم كنيد تا خداوند در روز قيامت حساب را بر شما آسان گرداند.
3 - الله الله درباره يتيمان! ...
4 - الله الله درباره همسايگانتان! رسول خدا درباره آنان سفارش كرده ... به اندازه ‏اى كه گمان كرديم براى همسايگان از همسايه خود ارث قرار مى‏ دهد ...
5 - الله الله درباره قرآن! ....مبادا كسى در عمل كردن بدان بر شما سبقت جويد.
6 - الله الله درباره نماز! ... كه نماز ستون دين شماست.
7 - الله الله درباره خانه پروردگارتان! مبادا تا زنده هستيد، آن خانه از شما خالى‏ بماند ... 
8 - الله الله درباره زكات! ... زكات خشم پروردگار را فرو نشاند
9 - الله الله درباره روزه ماه رمضان! زيرا كه آن سپرى است از آتش دوزخ.
10 - الله الله درباره مسکینان! ... از خوراك و لباس خود به آنها نيز بدهيد.
11 - الله الله درباره جهاد! ... در راه خدا به مال و جان و زبان‌...
12 - الله الله درباره اهل بیت پيغمبرتان! ...
13 - الله الله درباره اصحاب پيغمبرتان! ...
14 - الله الله درباره همسران و زيردستانتان! ...
آنگاه فرمود: 
15 - نماز! نماز! در راه خدا از سرزنش مردم نهراسيد؛ ... 
16 - با مردم به نيكى سخن بگوييد ... 
17 - امر به معروف و نهى از منكر را ترك مكنيد ... 
بر شما باد هنگام معاشرت، به فروتنى و بخشش و نيكويى درباره يكديگر و زنهار از جدايى و تفرقه ...  در نيكوكارى، يار و مددكار يكديگر باشيد و بر گناه و ستمكارى كمك مباشيد كه شكنجه و عذاب خدا بسيار سخت است.
خداوند نگهدار شما خاندان باشد ... شما را به خدا مى‏سپارم و سلام و رحمتش را بر شما میخوانم
منبع: http://shia-patogh.blogfa.com/

تاريخ : 1 / 4 / 1395 | 5:6 | نويسنده : قربانی

همزمان با میلاد امام حسن (علیه السلام ) (15رمضان) جشنی به همت اعضای کتابخانه شهدای گمنام جوکار در کتابخانه برگزار شد .

ابتدای جشن مسئول کتابخانه به معرفی جلد چهارم كتاب برگزيدگان (امام حسن مجتبي)پرداخت .

در ادامه کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه به شعر خوانی و دکلمه خوانی پرداختند.

   


تاريخ : 28 / 3 / 1395 | 4:54 | نويسنده : قربانی

نشست کتابخوان کتابخانه ای به همت کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار برگزار شد: 

به گزارش روابط عمومی اداره‌‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اعظم اکبری، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام  ، عنوان کرد: نشست کتابخوان مدرسه‌ای کتابخانه با حضور اعضای کتابخانه برگزار شد. 

چهار نفر در این نشست به ارائه کتاب‌های خود پرداختند که به شرح زیر است:

* کتاب: به من بگو خدا کیست اثر: غلامرضا حیدری ابهری / ارائه توسط : زهرا فراهانی(دانش آموز) 

این کتاب در مورد خداشناسی است و به سوالات ذهنی گروه سنی کودک و نوجوان در مورد خدا پاسخ می دهد و کتاب به دو زبان فارسی ، انگلیسی نوشته شده است . کتاب به من بگو خدا کیست ده بخش در باره ی خداشناسی دارد با عناوین : خدا دوستت دارم ، خدا هرگز نمیمیرد که زنده بودن همیشگی خدا را ثابت می کند ، باخدا سخن بگو که در آن راههای دعا کردن و حرف زدن با خدا را نشان می دهد، خدا غذا می دهد روزی رسان بودن خدا را ثابت می کند ، بخش پنجم از خدا تشکر کن چگونگی تشکر از نعمت های خدا را بیان می کند ، خدا بسیار داناست ، بخش هفتم جهان یک خدا دارد با اشاره به نظم منطقی جهان وجود یک خدا ثابت می شود ، خدا رنگ ندارد نام بخش دیگر کتاب است که رنگ خدا را دوستی و مهربانی با بندگان می داند ، بخش نهم خدای من تویی تو خدای واقعی و خدای واقعی آن است که در قرآن از او سخن گفته شده است و بخش آخر کتاب با عنوان خدا همه جا هست وجود خداوند را در آسمان و زمین و همه ی مکانها ثابت می کند . 

کتاب امام مهدی (عج) اثر : عاطفه محمد مهدی/ارائه توسط :زهرا جعفری(دانش آموز) 

این کتاب به بیان زندگی نامه ی امام زمان (عج) می پردازد .و جلد چهاردهم از مجموعه ی پیشوایان هدایت است هر جلد از این مجموعه زندگی یکی از معصومانمان را بررسی می کند . کتاب امام مهدی (عج) به زندگی نامه ی معصوم چهاردهم یعنی امام زمان (ع) می پردازد از لحظه ی تولد تا شروع عصر غیبت صغری و غیبت کبری . امام مهدی (ع) دوازدهمین امام شیعه در نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد در سامرا دیده به جهان گشودند. پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری و مادرعزیزشان نرگس از نوادگان امپراطور روم است . القاب این حضرت عبارتند از : مهدی ؛ قائم ، منتظر، حجت ، خلف صالح، صاحب الزمان ، ولی عصر ... وقتی امام مهدی (ع) به دنیا آمدند امام حسن عسگری فقط یاران مورد اطمینانشان را از تولد فرزندش مطلع کرد زیرا حاکمان ستمگر عباسی به شدت امامان را زیر نظر داشتند و می دانستند از خاندان نبوت کسی متولد می شود که ریشه ی ظلم و ستم را نابود می کند و آنها امامان عزیزمان را شهید می کردند .امام زمان (عج) در سن پنج سالگی پدر خوبش را از دست می دهد و در همان سن امامت را به عهده گرفتند .

کتاب  بچه ها بریم کربلااثر فواد حسینی (رسام)/ ارائه توسط :مریم  ترکستانی.(دانش آموز) 

از ویژگی های برجسته کتاب تصاویر زیبای کتاب است که باعث فهم بهتر مطالب می شود. کتاب بچه ها بریم کربلا از آغاز زندگی امام حسین (ع) شروع می شود و در نهایت وقایع کربلا و شهادت حضرت و یاران باوفایش را به تصویر می کشاند. امام حسین (ع) در سوم شعبان چهارم هجری به دنیا آمد پیامبر(ص) نام فرزند عزیزش را حسین گذاشتند و در گوش او اذان و اقامه خواند . و پیامبر اکرم (ص) نوه های عزیزش را بسیار دوست داشت و آن دو عزیز را سرور جوانان بهشت نامید در حدیث دیگری می فرماید همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است . این کتاب مقتل امام حسین (ع) برای کودکان و نوجوانان است و تمام اتفاقات کربلا را به زبان قابل فهم برای گروه کودک و نوجوان بیان می کند .

کتاب اعترافات غلامان اثر: حمید رضا شاه ابادی / ارائه توسط : اعظم اکبری.(مسئول کتابخانه) 

این کتاب در بر دارنده داستانهایی از زندگی امام رضا (ع) است از زبان غلامان جنگی بنی عباس و مامون . داستان چگونه آوردن امام رضا (ع) از مدینه به مرو و اتفاقاتی در طی مسیر می افتاد بازگو می شود. کتاب در ده فصل جمع آوری شده و هر فصل آن را یکی از غلامان روایت می کند.  و نیز نحوه ی رفتار امام رضا (ع) را بیان می کنند که  گاه غلامان را شگفت زده  می کند به عنوان مثال در فصل دوم امام رضا (ع) غلامان را برادرانش می خواند و کنار آنها غذا می خورد و می فرمایید : جدم رسول خدا (ص ) نخستین چیزی که به ما آموخت بعد از یگانگی خدا آن بود که هیچ کس به دیگری برتری ندارد مگر به خاطر تقوا و پرهیزکاری اش. 

بخشهای دیگر کتاب داستان نزول باران ،شیران پرده ،ورود امام به نیشابور که از اهمیت فراوانی برخوردار است . 


 

 


 


صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 ... 38 صفحه بعد