تاريخ : 7 / 9 / 1395 | 9:1 | نويسنده : قربانی

 

Image result for ‫خورشید به سوگ مصطفی میگرید‬‎

خورشید به سوگ مصطفی میگرید،

مهتاب به حال مجتبى میگرید،

 

در مشهد دل چه كربلایى برپاست،

 

قومى به شهادت رضا میگرید.

التماس دعا


تاريخ : 29 / 8 / 1395 | 11:49 | نويسنده : قربانی

مورخ 29/8/95 نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه شهید زنگنه جوکار برگزار شد .

اعظم اکبری گفت : در این نشست که با حضور معلمان و دانش آموزان دبستان شهید زنگنه برگزار شد 7 کتاب به شرح ذیل معرفی گردید

کتاب اصحاب کهف: نویسنده سید میر ابوالفتح دعوتی / نشر شناخت معارف اسلام / ارائه توسط : فرزانه خالقی (مدیر مدرسه)

کتاب لباس بهشتی : نویسنده نوالهدی طباطبایی /نشر جامعه القرآن الحکیم/ ارئه توسط : نازنین اکبری (دانش آموز)

کتاب خداحافظ راکون پیر : نویسنده کلر ژوبرت/نشر کانون فکری کودکان و نوجوانان / ارائه توسط : سارا رسولی (دانش آموز)

کتاب مثل ها و قصه های (قصه های زمستان): نویسنده مصطفی رحماندوست/نشر محراب قلم / ارائه توسط : زهرا شفیعی(دانش آموز)

کتاب امام علی و یارانش (کفش های وصله دار) : نویسنده مژگان شیخی / نشر قدیانی/ ارائه توسط: سحرمرادی (دانش آموز)

کتاب حاتم طایی و گنج قارون : نویسنده محمود احیایی /نشر ندا/ ارائه توسط : یگانه ترکستانی (دانش آموز)

کتاب برگزیدگان (امام حسین (ع) ) : نویسنده مهدی رحیمی /نشربنیاد بعثت /ارائه توسط اعظم اکبری (کتابدار)


تاريخ : 27 / 8 / 1395 | 13:7 | نويسنده : قربانی

بازدید دانش آموزان دبستان شهید زنگنه

مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی

حضور نونهالال و تصویر خوانی کتاب

جلسه ای تحت عنوان عاشورا و عبرتها برای زنان خانه دار

حضور مسئول کتابخانه در دبیرستان دخترانه عصمت و معرفی دو کتاب یک غنچه صد زخم و کتاب سفری از عاشورا تا اربعین


تاريخ : 10 / 8 / 1395 | 10:10 | نويسنده : قربانی

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان 24 آبان ماه سال جاری ثبت‌ نام افراد در تمام کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است.

مدارک مورد نیاز جهت عضویت :

کپی کارت ملی

یک قطعه عکس 4*3

 

500 تومان جهت صدور کارت


تاريخ : 10 / 8 / 1395 | 10:4 | نويسنده : قربانی

ما تشنه عشقیم و

    شنیدیم که گفتند:

         رفعِ عطشِ عشق؛

          فقط نامِ حسین است...


السلام علیک یا اباعبدالله
 

 


تاريخ : 10 / 8 / 1395 | 9:41 | نويسنده : قربانی

مسئول کتابخانه شهدای گمنام با حضور در جمع خواهرا ن بسیج پایگاه زکیه جوکار اقدام به معرفی  کتاب امام رضا و زندگی و کتاب اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت نمود . 

 اعظم اکبری ضمن اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری و سبک زندگی اسلامی به گوشه هایی از سبک زندگی معصومین (ع) اشاره کرد و کتاب امام رضا (ع) و زندگی اثر :مهدی غلامعلی را معرفی نمود . این کتاب مبتنی بر گزارش‌ها و داستان‌هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام هشتم شیعیان می باشد..
از آنجا که بهترین الگو برای زندگی اسلامی، پیامبر خدا(ص) و پس از ایشان امامان هستند، در این اثر نیز ضمن معرفی و تبیین سبک زندگی رضوی و همچنین همراهی و سیری در سیره زندگی هشتمین حجت خدا، نسبت به شیوه زندگانی خاندان پیامبر(ص) و اهل ایمان معرفت‌افزایی می‌شود.

کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» در هشت بخش مختلف شامل امام-خانواده و ایشان، امام و مردم، امام و حاکمان، امام-خوراک و بهداشت، امام و علم و حکمت، امام و معصومان، امام و عبادت و همچنین امام-دعا و ذکر تدوین شده است و نقشی مؤثر را در سامان دادن به سبک زندگی اهل ایمان داشته باشد و شمیم زندگانی امام رضا(ع) را در بطن خانواده و اجتماع می دهد.

کتاب دیگری که درجمع خواهران بسیجی معرفی شد کتاب اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت (تبیین اقتصاد مقاومتی در بیان مقام معظم رهبری ) اثر :سید علی خامنه ای می باشد.

اکبری گفت : مسئله اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید و مفهومی است که برای مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد مطرح شد.

اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد. در این بین خانواده در جامعه به عنوان اولین و مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم گردد. زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار می توانند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند.

و با استفاده از این کتاب اشاره هایی به : مشکلا ت مزمن اقتصاد کشور،بحران های جهانی اقتصاد، تکیه بر ظرفیتهای داخلی و روحیه جهادی ,کاهش وابستگی به نفت و بحث اصلاح الگوی مصرف شد

در پایان به این سخن مقام معظم رهبری اشاره شد که اقتصاد مقاومتی تدبیر بلند مدت برای اقتصاد کشور است و می تواند اهداف نظام جمهوری اسلامی را در زمینه ی مسائل اقتصادی برآورده کند و می تواند مشکلات را برطرف کند و هر کس در این زمینه اقدام و عمل بکند قطعا مصداق «وعملوا الصالحات» خواهد بود .

 

مسئول کتابخانه ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی از خواهران بسیجی جهت عضویت در کتابخانه دعوت به عمل آورد .

 


تاريخ : 10 / 8 / 1395 | 9:31 | نويسنده : قربانی

اکبری مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکار خبر داد : به منظور ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان در حیاط کتابخانه بازی های سنتی انجام شد

بازی‌های سنتی از مجموعه  کتاب‌ بازی کنیم بخندیم ( بازی های سنتی برای کودکان ایران ) نویسنده : ناهید مهدوی اصل که جنبه گروهی و اجتماعی دارند انتخاب شدو مورد توجه قرار گرفتند. کودکان و نوجوانان علاوه بر آشنایی با بازی های سنتی پر تحرک و شاد با این مجموعه کتاب هم آشنا شدند .


اکبری با اشاره به تاثیر بازی بر کودکان گفت : .
اعضای بدن و فکر کودک عطش حرکت و فکر کردن دارند و به دنبال چیزهای نو و تازه می‌گردند. بخش عمده‌ای از زندگی کودک در بازی و فعالیت‌های اکتشافی او ظاهر می شود. بازی موجب می‌شود کودک رابطه صحیحی با دیگران داشته و رفتارهای خود را متعادل کند. همچنین همکاری در فعالیت‌های گروهی را بیاموزد بخصوص  بازی‌های سنتی که تأثیر زیادی بر رشد اجتماعی کودکان دارند و انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید نیز می باشند.

لزوم احیای بازی های سنتی در عصر مدرن و تکنولوژی بیشتر احساس می شود. چرا که  در دنیای امروز بخشی از اوقات فراغت کودک به رادیو٬ تلویزیون٬ کامپیوتر و... اختصاص یافته و این شرایط تحرک کودک و ارتباطات کلامی ‌او را کاهش می‌دهد

در حالی که بازیهای سنتی فعالیت حرکتی و تبادلات کلامی‌ بیشتری در کودکان بوجود می آورد و مجموعه سه جلدی کتابهای بازی کنیم بخندیم با در برداشتن بازیهای گروهی به این اصل توجه داشته است . مسئول کتابخانه در فضای باز کتابخانه با اجرای بازیهای : عموزنجیر باف، گرگم و گله می برم ، هفت سنگ ، خرم می لنگه ، لی لی حوضک و ... با مشارکت در بازی کودکان ، روزی شاد و هیجانی برای کودکان و نوجوانان رقم زد. 

 

 


تاريخ : 17 / 7 / 1395 | 8:23 | نويسنده : قربانی

اعظم اکبری در آستانه ورود به روز کودک با حضور در مدارس جوکار از کتابخوانان برتر گروه سنی کودک و نوجوان تقدیر کرد.

اکبری درمدارس معراج ، شهید زنگنه و شهید اسماعیل جوکار حاضر شد و ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی گفت : موفقیت دانش آموزان در گرو ارتباط برقرار کردن با کتاب و کتابخانه است . تجربه ثابت کرده دانش آموزانی که بیشترین مراجعه به کتابخانه را دارند و با این محیط فرهنگی تعامل بیشتری دارند موفق تر می باشند . و ضمن اشاره به سال خواندن گفت : خواندن هیچ وقت تعطیل نمی شود در ایام تابستان که دانش آموزان از کتاب و مدرسه فاصله می گیرند  با حضور در کتابخانه و خواندن کتاب ثابت کردند خواندن هرگز تعطیلی ندارد و با امانت کتاب های متنوع خود را برای مهر ماه هر چه بیشتر آماده نمودند . 

در پایان از دانش آموزان فعالی که بیشترین امانت کتاب را در ایام تابستان داشتند تقدیر شد.


تاريخ : 15 / 7 / 1395 | 12:15 | نويسنده : قربانی

مسئول کتابخانه شهدای گمنام بیان کرد : همزمان با دهه اول محرم اطلاعات و آموزه هايي در را بطه با قيام سيدالشهدا، وقايع كربلا و فرزندان امام حسين (ع)، به صورت كودكانه و در قالب تصوير به كودكان انتقال داده شد .باشد که کودکان و نوجوان هر چه بیشتر با فرهنگ غنی عاشورا آشنا شوند و نیز وقایع عاشورا و کربلا را بیش از بیش فرا گیرند .

همچنين با استفاده از كتاب بچه ها بريم كربلا قسمتي از وقايع روز عاشورا بيان شد.


تاريخ : 11 / 7 / 1395 | 7:50 | نويسنده : قربانی

 

 ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﺷﻤﯿﻤﺖ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺍﯼ ﺗَﻦ ﺑﯽ ﺳﺮ
ﭼﻮﻥ ﺷﯿﺸﻪ ﯼ ﻋﻄﺮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﺵ ﮔﻢ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ

 


 


صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 38 صفحه بعد